torsdag 24 februari 2011

Friends

Nu kanske du tänker att jag ska börja snacka Chandler, Rachel o dittan o dattan. Men ICKE. Istället kanske jag kan säga att jag ska ge Grey´s Anatomi en chans. Inte sett det förr. Men nu har jag plöjt hela 4 avsnitt. Vi får väl se om jag fastnar!
Men friends är ju engelska, och om du tar det på svenska blir det vänner, och på finska: ystävia. (Lär dej det, ett tips. Alltid bra o kunna finska ;))
O två ystävää var här hos mej idag. Hahl o Jossan!
Jossan o jag satte ihop en "allmänbildningslista". Jag ska nu lära mej: USA:s presidenter, massa olika krig, Sveriges historia, naturkunskap, traditioner, elfte september, vetenskapsmän, Stockholm osv osv. Sen spelade vi Besserwisser, där det just handlar om ovanstående typ. O jag ledde tills Hahl kom (ville bara säga det!) för sen blev det massa babblande i soffan istället.
Hur skönt är det inte att ha vänner på besök? Det är liksom lättare att andas.
Dem hjälpte mej att duscha, målade mina naglar röda, lyfte kryckorna till mej och hjälpte till på massa sätt. Så fint! TACK för att ni kom hit!!
Lite varm i hjärtat ska jag lägga mej nu. Det vita paketet sitter förstås fortfarande på foten. Troget så där =)
God natt!

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Jag har en bok om alla presidenter så då är det löst, på engelska och allt, det måste väl bli extrapoäng i allmänbildningen. Skönt med goa vänner o det lyft det ger! Heja på dig i dina bildningsplaner!

Henrik sa...

Grey´s Anatomy tror jag du kommer fastna för.

Bra att Halh o Jossan fixa naglarna, känns som jag drar min gräns där för vad jag kan hjälpa till med ;-)