lördag 7 november 2009

Dagen efter

Ni vet när man går runt o drömmer om olika saker och ting. Jag har typ skrivit en lista på grejer jag skulle vilja uppleva o göra. Jag har radat upp grejer jag gillar o göra, länder jag vill dra till, saker jag brinner för osv osv Det kan bli massa dagdrömmande vilket är skönt. Men det bästa e ju nu att jag har fixat nu att jag ska göra en grej som toppar min reselista. Ja, du kanske har hört det, men denna männskan drar snart till New York! Snart e väl kanske fel ord, men allt e ju relativt ;)
Jag o Hahl bokade nämligen in oss för en resa till denna big apple i juni nästa år. Man måste ju anpassa sig för saker o ting, så vi drar dagen efter något annat stort, nämligen Vickans (Victoria Ingrid Alice Désirée Bernadottes) bröllopsdag. Märkte nu att man inte kan festa för länge på lördan, eftersom planet lyfter tidigt på söndan. Men i Sverige, i Stockholm e vi i alla fall. Oh jes! Lär väl få ett tackbrev från kungligheterna att vi e kvar i stan över festligheterna.
Men känns heeeelt galet att dra till ngt som man tänkt på så himlans mkt. Nu vill jag ju veta allt om den där stan. Mitt nästa steg är att kolla igenom alla Sex and the citys-programmen (har inte gjort det än. det var förbjudet i mitt gamla hem, hos Filippa) Jag o Hahl ska besöka Sturebiblioteket nästa vecka då, tro det eller ej men de har NY-vecka. Känns precis som om de har gjort det för vår skull.

Men som sagt snart strosar vi fram i högklackat på boulevarden i NY med en latte i handen ;)

Du kan va med o påverka vår resa med dina bästa tips. Bring it on!

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha var det förbjudet? det minns jag inte. vågar jag då berätta att jag 1. har sex and the city-filmen och 2. har kollat igenom hela säsongen... och... 3. LOVED IT! vi borde ha filmkväll å se filmen när du kommer. LÄTT!

nomad sa...

Ooooh! It's alive!! DIn blogg alltså ;)

Åh, det är en av mina drömresor också, en dag ska jag med vandra runt där.. fast med en sojalatte i handen ;) Och SATC är beroendeframkallande! Jag å syrrorna hade ett satc-maraton förra hösten och det avslutades med filmen :)

kram!!

Ida sa...

Det här stället kanske?
http://www.theviewny.com/#

Anonym sa...

Ni måste ju se en musikal på Broadway, it´s classic. Tips från Mentorn