söndag 25 oktober 2009

Man känner sig liksom helt konstig...

Vaknade precis, och det är en slaskig söndagsmorgon. Men det är inte det första jag tänker på idag. Utan det är mer att precis innan jag vakna drömde jag om en männska som dog o jag grät som in i, verkligen från hjärtegropen, i drömmen alltså. Snacka om att det sitter i även när man vaknat. Lite läskigt asså. Undra hur länge man ska känna sig lite konstig. Har försökt bota det med varannan klunk maxer varannan klunk kaffe. Ja will see....

Måste bara förmedla ett gott samtal från här om dan, ja från i fredags. Ibland så känner jag inte för o svara i telefon. Ni vet, man bara orkar inte (okej, kanske inte gäller alla gånger då du nu ringer o jag inte svarar, kan ju hända att jag gör nåt också ;)) Men iallafall så var det min kära farbror som ringde mej från de sundsvallska delarna av detta land. Det är liksom inte varje dag han ringer sin brorsdotter om man säger så. Han e förövrigt min favoritfarbror så tänkte att det e bäst att man svarar. Ja han ville veta hur det går för mej, vad jag gör o sånt. Han satt visst på ett spa med sin bror, dvs farbror nr 2. En annan älskar ju släkt så blir ju helt salig när får snacka med dem. Så bröderna hade fått för sig att vi ringer Linda. Nu ville farbror 2 snacka. Tänkte att han e ju fd rektor, så då kan vi ju prata om mitt nya lärarjobb, kollegor i mellan liksom. Farbror 1 e vaktmästare, så inte så mkt att komma med där inte ;) Men istället så ville han höra vad jag gjorde just nu, och hur det gick med grabbsen... Jag sa att jag var på väg till en konsert med några tjejkompisar. Han undra då om dem hette Johan, Benjamin.... hahaha Ja, det är inte lätt inte. Sen var det inte så mycket mer i det samtalet än hej då o lycka till Linda ;) Det är inte lätt för min släkt. Dem känns lätt oroade. Morbrorn i Finland bestämde redan ett giftesdatum för mej 070707, men som vi vet har det redan passerat.... ringlöst. Jaja, finns visst trevliga mjölkbönder i Finland säger morbror Jaakko ;)

Inga kommentarer: