måndag 3 november 2008

Hej du!

Okej rubriken kanske inte passar, men visste inte vad jag skulle skriva där. Ett hej kan man ju iallafall inte bli bitter, irriterrad över, så kör på det... ;)
Hur mås det??
Känns som jag sitter o skriver ett brev till dej. Hur mår du? Jag mår bra. Kram jag Linda
Ta detta som ett brev till dej om du inte fått ett på länge, eller som ett kärleksbrev om du aldrig fått. hehe Okej kanske inte mkt kärlek över dem orden... eller vad man ska säga... Kanske lite.
Måste ha sovit riktigt gött i natt, eftersom det verkar finnas energi till allt nu. Sov faktiskt 9 timmar på golvet i natt (Det du Filippa.) Linda-vännen e nämligen här, så intog ödmjukt golvplatsen hehe Igår va vi på Passion o lyssna till Mange Persson. Härligt o höra skånska asså. Känns som hemma. Lät faktiskt mest som Jony, min kusin, som snacka. Kuligt va det, o han hade massa bra o säga. Gooood.

Det jag egentligen ville säga, när jag öppna detta inlägg, var att jag i fredags var på konsert på självaste Nalen. Ni vet: NALEN! Var tvungen o messa mamma o pappa att jag var just i den lokalen. Där massa LP-möten hållits i gågna tider. Prata med pappa i tele igår, o han va helt impad av att jag vart där (eller kanske inte suuperimpad, men lite). Däremot menade han att det vart en känd danslokal innan LP. Väldans vad han kan. =)
Jo, jag o Jullan, tog oss till Regeringsgatan, efter att haft lite skönt häng i Midsommarkransen där denna männskan bor. Vi intog en riktigt gó middag, med hembakad pizza (nästan helt självgjord fr scratch) och glass med hallon. Jullan hade tom köpt Pepsi Max. Vilken medmänniska! Hurraaaa!!
Klockan 21 var vi sen på Nalen. Dit kom även Veronica Maggio. Jag hade inte så stor koll på henne sen innan. Klart hade jag ju hört henne på Sommarkrysset (säg vem man inte har hört där, efter alla program ;)), men nu dan innan konserten hängde jag mest på youtube för att lära mej melodier, textinlärning var lite too much på kort tid.
Måste säga att det va good-feeling under o efter konserten. Man kände att man kunde lyfta på ena benet, o sedan det andra, o göra lite dansmoves. Jää!
På väg hem sjöng vi, med lite högre röst: Måndagsbaaaarn, dumpa mig, lång, kort, bred.... på Gamla Stans gator. Oh jäää!!
Konsertbesök är med andra ord inte helt fel. Ganska sällan det sker, men nu vet jag att jag snart lätt kan gå igen! Do it du med. Maggio rekommenderas.

Ha nu en go måndag. Själv ska jag plugga lite mer intensivt än förra veckan. Ganska lätt gjort hehe

5 kommentarer:

Julia sa...

Linda, vilket underbart inlägg. Precis vad jag behövde läsa en tråååkig måndag! vi ses! kram

F sa...

snacka OM medmänniska!!! alla älskar jullan, tjoooo

Anonym sa...

Linda! Tack för "kärleksbrevet"! :) Härligt att läsa.
Vilken fantastiskt fin bild på dig, förresten! :)

Julia sa...

Haha, man har ju genom att betrakta på avstånd förstått hur man kan göra sig populär från Hagel/Sirviö :)

Linda sa...

Ooo tack Maria!! Filippa, hon e duktig hon ;)