tisdag 4 november 2008

Mina ord är dyra

Ja, om ovanstående påstående skulle vara sanning, kan alla som får lyssna till mina ord skatta sig lyckliga (eftersom jag inte tar betalt). Congrats!
Det brukar vara så att när jag yttrar mej så vill jag att alla ska lyssna. Tror väl att jag har något viktigt att säga, som alla borde få ta del av ;) Kan även vara så att jag har en något hög röst, och folk inte kan undgå höra det jag säger. Mamma brukar iallafall vara den som säger att jag ska dämpa mej. Varför då, e min eviga fråga hehe
BTW tror mamsen att jag har dålig hörsel och därför talar så högt. Själv försvarar jag mej med att jag har lett för många barnläger o att jag därför måste tala högt så att alla männskor/barn hör.

Men man vill ju att folk ska lyssna till en när man yttrar sig. Filippalainen brukar mena att någon avbryter henne alltför ofta. Vet inte vem hon egentligen menar. Men om det nu skulle råka vara jag, så är det nog för att jag har något livsviktigt att säga ;)
Något hände i mitt liv i lördags, som aldrig tidigare skett. Jag satt o prata, och den mottagande männskan somnade två gånger mitt i mina meningar. Detta märktes i att jag inte fick någon respons, och jag körde helt enkelt en monolog. Blir man inte lite paff så säg????
Kan ju försvara mej med att jag inte är alltför ointressant människa, eftersom Oscar inte sovit på typ några dygn.
Tack gode Gud att detta inte händer alltför ofta. För intressant, det är man väl?! ;)

1 kommentar:

F sa...

OH JA! (ärligt svar. hehe)