lördag 22 november 2008

Dessa kontraster asså

Sitter här nu i Trosa o det e helt vitt runtomkring mig, precis som jag sitter i en mjölkförpackning. I förrgår när man hängde i Spanien, såg man bara massa sand o palmer runtom. Ja, helt galet va olika det kan va....
Hade verkligen den skönaste av resor. Var så utpumpad o trött innan min trip. Och första dagen framme i landet tänkte jag bara på hur skönt det vore att sova. Men efter någon dag började jag känna mej utvilad, och kunde njuta av dagarna.
Vi hade verkligen galet kul, och skratta så jag grät en massa (okej, kanske inte hela tiden, men då o då ;)) Jag, Linda, Kipa o Katja fick bo hos ett par där nere. Männskorna va himla trevliga o man kände sig som hemma. Nu integrerades alltså zigenare o finnar. De va så lyckliga över att jag o Linda va i minoritet haha Nu skulle vi känna på hur det va ;) Men måste säga att jag o Linda klarade det galant hehe (tur att Linda fick två finnar så det blev lika lika hehe)
Mellan 12-15 var det solning som gällde, även söndan för min del när de andra folket gick till kyrkan. Tur att Gud möter en i bikini ;) Alla dagar va superfina förutom den näst sista, då molnen övertog himmelen. Då kunde man sova riktigt länge, o bara chilla järnet. Jag ville ju bli brun!!
Älskade bara att strosa i stan o köpa mej en läsk på min väg. Denna spanska är inte riktigt min grej. Blev helt till mej när jag skulle försöka få fram ordet gracias. Istället blev det en snabb trevlig nick från min sida. Hur ska man komma på vad man ska säga på spanska i rätt stund?? Går icke.
Värdparet tog oss på tivoli, oooo vilken skön bergodalbana, frittfall o sånt, vi hängde hos några missionärer, käka på lite restauranger, åt massa kladdkaka o drack vin á la fanta lemon. Vilka grejer!
Platsen, staden Fuengirola var supervacker. E nog helt kär i palmer. En höjdpunkt var att få sitta vid stranden o läsa en Danielle Steel-bok. Fötterna djupt i sanden o en cola light brevid (fanns typ ingen maxer, o den som fanns smaka pyton). Det va som o va i himlen!
Kändes som en roadtrip att köra till flygplatsen Alicante sista dan. Resan var ca 50 mil. Slingriga bergsvägar och hastigheten va maximus 120 km/h. Men måste säga att va himla lätt att komma upp i 150. Nemas problemas (ojojoj lite spanska därja =)) Det kändes som att köra gocart. Himla kul!! Åker gärna snart igen. Hört ryktas om att det finns en resa man kan plocka den 1 januari 2009. Kanske vore nåt??


2 kommentarer:

F sa...

jättefiiiin bild på dig den sista där!
och, ooooooooooh vad jag med vill åkaaaaaaaa!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Welcome back to Sweden! :)
Fin bild på dig på stranden!