onsdag 8 oktober 2008

Vad är det som händer med mej?!

Va precis nere vid kvarterets kiosk o köpte en liter mjölk.
O tro det eller ej, men dem hade inte ekologisk sådan!!
Nu är det så här att för ett halvår sen visste jag nog inte ens om att sånt fanns.
Men sen börja jag märka att den genomgode vännen Lasse köpte sånt till sitt kaffe, eller hem till oss (mej o Fillay) efter de svettiga fotbollspassen. O det kändes bara så coolt, så rätt att inhandla sånt. Att lägga den där extra kronan på det. Egentligen handlade det väl om att man kände sig lite fin, lite rik, lite god, att man gav/skänkte pengar till Sveriges ekologi. O på den vägen e det. Linda Sirviö har inhandlat ekomjölk den senaste tiden. Kanske av duktighetskänslan, men ändå ;) Men denna onsdag blev det hederlig gammal mjölk. Gammal o gammal vet jag inte förrsten, för den går ju ut den 13:e.

Nu ska jag fortsätta plugga, för på fäjsan har jag status: Linda pluggar på riktigt. Ja, kanske inte all the time, men om typ en minut.
Hej for so long!!

1 kommentar:

F sa...

heja heja pluggandet! har du köpt mick också? :P