måndag 29 september 2008

Oplaneringsdag

Jag har en tendens till att när jag vaknar, börjar jag direkt tänka på vad jag ska göra idag, veckodag som helgdag. Hjärnan går på full effekt direkt när jag är i vaket tillstånd.
Men igår, söndag, så bestämde jag mej bara för att det som händer det händer. Hade alltså ingen aning om vad som skulle ske. Kändes rätt skönt.
Dagen blev iallafall riktigt skoj. Hamnade i Filla-kyrkan på söndagsmöte, inte illa. Sen blev det lunch med vännen Marie på Åhléns, därefter kladdkaka o latte i Gallerian med en Oprah-tidning direkt från USA, eftermiddan och kvällen firades i Trosa, dit jag tog mej tillsammans med Linda. En roadtrip längs motorvägen söderut till mitt andra hem blev det.

Annars har helgen varit mycket skön. Fredagkvällen gick i singstars, guitarheros, grillad kycklings, o sällskapsspelets anda i Spånga, hos Cornelia o co. Mycket trevligt!
Denna Linda sov rätt illa nästkommande natt, så tog det redigt lungt på lördan. Men scones är ju en extremt bra frukost, så det bakades o käkades i Spånga. Lite Corneliasystrar, Hulken o Oscar joinade. Mysigt!
Hur kul är det inte att gå ut med en hund??
Jag gillar det iallafall! Så tog en promenix med the dog Hulken. Jag skulle visa världen att jag bestämmer. Men lite svårt ibland när männskan, eller hunden biter i koppel o hundgodis inte hjälper... Men då är det bara att le åt all publik ;)
Lördagkväll blev en traditionell filmkväll i Kista. Filmkvällar har inte vart så i frekvens, så nu var det dags. Kul med flera folk o gott snacks.
Ja, det va lite dittan o dattan om det senaste.
Cornelia-vännen gav mej lite goda livstips, som att jag bara ska göra sånt jag vill o inte tänka för mycket på vad andra männskor tycker o tänker.
Ha det vänner, o ciaoo från Trosa!

Inga kommentarer: