onsdag 24 september 2008

Hon sprang

I flera år, utan att överdriva, har jag tänkt att jag vill göra som folk gör... Inte ut o handla mjölk, för det har jag redan gjort. Utan när jag gått min skolväg från Lärarhögskolan till Statshuset o sen till Slussen, så har jag sett folk kubba Norr mälarstrand. Det ser så himla härligt o hurtigt ut, för o inte tala om den fantastiska utsikten o omgivningen!

Själv håller jag nu på o läser Stieg Larssons böcker. E helt fast. Just nu är det sista boken i trilogin som har fängslat mej, o det känns helt galet att man kan hamna i en annan värld bara genom att läsa lite sidor... Men i vilket fall, så nämndes det något om att Salander, eller vem det nu va, tog sig ut för en springrunda vid Mälarstrand. Hon också? O jag tänkte, varför i hela friden har jag inte gjort det än?? Här går man o tänker o tänker, o önskar. Men aldrig gör det.
Så sagt o gjort, på med dojjorna, musik i örona. Hemnyckel, busskort (ifall jag ej pallar) o en tjuga i fickan.
Joggade ner till Slussen, vidare Södra mälarstrand fram till Västerbron (Statshuset syntes till höger. Älskar det!), över bron och sedan Norr Mälarstrand till världens vackraste byggnad (=Statshuset) och vidare genom Gamla Stan till Slussen.
Vilka vyer det e på denna väg. Bor i en vacker stad.
Vid Slussen tog jag s-banan hem. Innan dess shoppade jag ett äpple o en apelsin på Pressbyrån. "Lagom" svettig satte jag mej på banan o åkte hem till Sickla. Jes, hade lyckliga medpassagerare ;)
Ja, men e grymt lycklig över att jag gick ut o sprang, o bara gjorde något jag läänge velat.
Och 11 km är ju inte fy skam =)

2 kommentarer:

F sa...

du är helt gaaaalen med dina springrundor nu för tiden!!! shiiiit!! :D
jag är riktigt förvånad att det inte var en pepsi max du köpte på vägen hem... är du sjuk?

Linda sa...

hahaha hade 4 ½ liter hemma. men e med förvånad att jag palla vänta!!