tisdag 8 juli 2008

Överflöd av Marabou o samkväm

Att vakna 07:00 en morron, när sanningen är att jag får sova hur läääänge jag vill, är inte det roligaste. Saken e den att det e just det som skedde imorse. Till råga på allt har jag sovit riktigt illa de senaste nätterna, mycket pga av min sköna förkylning. Halskli, hosta, nysning o heshet är något jag har drabbats av (hesheten kanske inte märks av på natten. hör ju inte när jag pratar i sömnen). Borde ju va tyst all the time. Men hur lätt är det?? Har iallafall, i mitt tycke, gjort ett riktigt bra jobb med att hålla käften lite då o då. Ni skulle bara veta allt jag egentligen har velat berätta ;)
Men klockan 7 imorse bestämde jag mej iallafall för att göra lite mys. Tände stora värmeljus o gjorde värsta thémuggen. Tog fram förra veckans Dagen-tidningar o hängde i sängen. Blev riktigt mysigt faktiskt. Härligt nog somna jag om vid 1o-tiden fram till lunch... Skönt för kropp o själ!!
Kan ju säga att dagen gått i ledighetens tecken. Jäj!!
Wilnerzon o Maria råkade också vara lediga idag. Så vi beslöt oss för att äta frulle ihop. Det slutade med att vi åt på "steakhouse"-stället på Grönan vid halv tre på eftermiddan. Ja, varför inte köra hamburgertallrik, dagens pasta eller Ceazarsallad det första man äter på en dag. Vi har ju gröna-kortet, så vi bara gled in på Gröna Lund. Grejer det!! Sjukt stolt över mitt kort kan jag säga!
När man e på grönan så kan man ju inte gå ut utan vinst. Så när vi spatserade mot utgången hade vi med oss en Marabou mjölkchoklad 2 kg. Vad sägs om det? Ojojoj, som folk tittade. Men kan säga att det gjorde ingenting. Ibland bar jag den, ibland Maria, ibland Wilnerzon. Vi fick ju dela på stoltheten. Grejen va den att vi satsade ihop, o delade sedan rättvist. För att njuta av livets goda tog vi oss till Söders höjder. På vägen dit köpte vi med oss en liter mjölk o några muggar. Ljuvligt är bara förnamnet över att äta choklad, dricka mjölk o se i särklass världens vackraste utsikt: Statshuset. Jääää!!
För att toppa denna sköna dag, tog vi oss till Spånga. Vi hittade till Oscars lya, där vi lagade till scones o sånt. (Scones ska för övrigt bakas med osmält margarin. Det blir bäst så...) Sedan sjöng vi med i Allsången o hade hur trevlig samkväm som helst. Love it!!
Så kan säga att eftersmaken just nu är hur bra som helst. Tack för idag friends.
Nu ska denna männskan sova för att palla med o jobba imorgon bitti. Så gut nichten!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en underbar dag! Yaay! Har lagt ut lite kort på blogg och facebook... ;)

F sa...

BÅDE choklad OCH mjölk? snacka om döden för en laktosintolerant!
men KUL för er, hahaa :D