fredag 4 juli 2008

Farväl, farväl

Nu e det dags o sätta sig i husbilen o rikta aktern mot Stockholm. Mam, paps o farmor o jag ska mot hufvudstaden. Sen ska släkten min vidare mot Lappland o Finland. Men en annan stannar i vackra Staden!
Har haft wunderbara dagar här nere i Skåneland. Tiden har förstås gått galet fort o har inte riktigt fattat att jag har vart här på södern. Men har haft det redigt gött. Två kvällar har jag hängt med Ellabella. Hon e ju verkligen den bästa. Vi har kört drive-in McDonalds hon o jag. Pommes o dipp vet hon precis vad det är, o kan beställa det själv. Samt vet hon att klockan inte är tio (för då e det mörkt). Däremot va kl 21.50 en gång, men enligt Ellis inte tio. Helt rätt!! Det var ju ljust ute för sketan. Annars har vi sprungit runt o jagat varann, sjungit Pippi Långstrumpsången i ett o haft himla kul.
Har även haft glädjen att att hänga med Fillay den bästa. Imorse satt vi på ett av Landskronas fräschaste fik (säger inte vilket, man får ju inte göra reklam o sånt ;)) Hon berätta världens kuligaste nyhet för mej. Du får läsa det på hennes blogg. Hon lär skriva om det hehe
Igår intog vi Landskronsas badplats i ca 5 h. Va härligt!! Första ordentliga solning i år kan jag säga! Smartasset jag drack ju typ ingenting. Så fick nog livets största solsting igår kväll. Den va inte o leka med. Hjärnan spräcktes typ i 1000 bitar. Kändes det som iallafall. Men fick iallafall bränna, det är det viktigaste. Man kan ju inte gå runt o va vit under sommarn.
Min mamma har varit galet bäst under min tid här nere. Vi har shoppat massa kul till mej (eller hon). Bikinis, underwears, träningskläder blabla Jääää!! Hur kul som helst! Tack!!
Igår var pappas födelsedag. Det firade vi lite i onsdagskväll. Vi köpte massa gósaker från Malmborgs ICA o festade loss vid havet i Malmö, hela familjen: mamma, pappa, David, Coté, Ella, Moses, Jeta o jag. Jääää!! Inte varje dag jag får hänga med dessa individer. Love them (speciellt mej själv :P)
För att få den rediga sommarkänslan tog jag husbilen till Landskronastranden igår. Högtalarna skrek ut: "Inte ett moln så långt ögat kan nå...." O det va ju helt sant. Vilket väder!! På vägen plockade jag upp Filippa o hennes moder Christine. Göttan o ha husbilen (dessa två kilometer bort), man vet ju aldrig när man behöver en säng eller nåt :D Jääää!!
Nu ska vi sätta oss i bilen. Jag intar nog en säng tillsammans med lite Läckbergsbok. Det e jag sugen på, så du vet! ;)
Kram o sånt

1 kommentar:

F sa...

och smartasset jag använde inte solkräm på mina läppar. så nu är ju de förstörda... när ska vi lära oss hantera solen linda? never...
men KUL vare! haha