tisdag 1 juli 2008

Bara gör det jag känner för

Så kan väl kommande vecka sammanfattas... E nämligen ledig en hel vecka nu, o det är en vecka helt utan några som helst krav.... Ohjäää!!
Igår tog jag tåget ner till Skåneland. Tåg e så himla bra, för där kan man ju inte göra annat än chilla. Så jag läste klart min Marklund, o började på den efterlängtade Läckberg. Hon skriver så sjukt bra. E redan fast i "Tyskungen".
Efter 5 h klev jag av i Malmö. Kunde knappt fatta att jag var i Skåne. För mej var det ändå ett bra tag sen jag va här. Så kändes riktigt skojsigt! Varenda männska man möter tror man e Zlatan, bara för att dem snackar bre skånska. Snacka om att man inte hängt här det senaste hehe Har alltså inte sett Zlatan, men däremot hans hus. Pappa berättade hela historien från scratch, hur galet dyrt ombyggnaden har blivit osv, o än har han inte flyttat in i det ståtliga huset vid havet.
Precis i Zlatan-krokarna, i närheten av hans place (Västra Hamnen), tog jag o pappa en lunch. Inte varje dag vi gör det. Så det va riktigt trevligt. Vi högg in på räkmackor, latte o espresso. Najs! Vissa har ju jobb o sköta, så skjutsa pappa till sitt, o jag fick bilen. Hur härligt e inte det o bara köra runt!!! Frihet säger jag dej bara!!
Brorsan Moses o hans tre coola vänner hängde på Elgiganten, så mötte upp dem en snabbis. Vi tog en fika på korvmojjen. Vad heter den nu med röda korvar?? Jag har fått hjärnsläpp, men vad gör det, jag har ju semester.... =)
Därefter var det dags o fortsätta familjeträffturen. Körde hem till brorsa nr 2, David. David, Coté o Ella hängde med i bilen. Jag o Ellabella (ni vet min snygga brorsdotter) droppades av i leksaksaffären. Kan säga att vi var där ett bra tag. En timme kanske. E helt impad av att Ellis kan alla mjukisars djur. Hennes specialområde måste va serietidningar. Ja, det e min brorsdotter det. Hon e smart! Nu kommer vi till dagens höjdpunkt:
Vi; jag o Ellis köpte playdo-lera. Till det fick man lite figurer o kavel. Sen tog vi med oss lite presentpapper, o köpte tilltugg i form av godis o var sin läsk. Därefter intog vi en parkbänk vid Mobilia. Nu var det dags o duka upp. Vi satte oss på var sin sida av bänken. Tog fram pappret, leran, godiset o läsken. Där satt vi kanske i två timmar. Vi bakade hjärtan, fiskar, smörgåsar osv o smaskade godis o hällde i oss läsk. Himla kul. Värsta sköna stunden o vi bara njöt o skrattade loss. Ja, hur gött får man ha det?!
Kvällen avfyrades med att jag körde till LA. Där hängde jag med mamma o pappa i soffan, o pratade dittan o dattan. Vilken dag! Gött o va hemma lite! Like it!

2 kommentarer:

F sa...

göööött. hoppas jag också stöter på dig snart :P

Anonym sa...

Skule gärna vara i skåneland jag med, vi borde väl ta en cykeltur till snart! Mysigt med Ella! Njut järnet... Hälsa Roland om du ser honom!