måndag 16 juni 2008

Statsbon talar

Nu är drömmarnas tid förbi, för nu sitter man inte längre här o önskar att man är statsbo, utan men helt enkelt bara är.
Jag fick idag min nya adress till mej. Tänkte att det är bäst o lära sig den. Behöver ju ge ut den till tex mormor, så hon kan skicka brev med bifogade moneys osv. O till min stora glädje är min nya postadress inget mindre än Stockholm! Ojojojo säger jag bara. Dö nu inte av avensjuka.

Annars har jag installerat mej riktigt bra här tycker jag. Det e ju inte många kvadratmeter att skryta om. Men kan skryta om alla 23. Mamma o pappa o deras vänner hjälpte mej att flytta i helgen. Vilket var förfärligt bra. Det betyder att alla grejer e typ uppackade, o det mesta har hittat sin plats. Nu e det bara att ännu mer försöka bygga på mysfaktorn. Sätta upp lite snygga foton o vad man nu mer kan tänka sig... Göttan!!
Precis hade jag besök av mina två första gäster: Micke o Linda. Skoj! Dem bor inte många meter från mej, vilket känns otroligt kul. Micke fastande för alla mina fantatiska Plopps. Så fick giva honom några. Verkar va tvärtomspråket här, att den nyinflyttade ger grejer istället för o få. Så välkommen hit ;)
Ska snart ha inflyttningspartaj. Ska bli skoj. Gillar sånt!! O som sagt, min dörr står alltid öppen, o denna gång både inåt o utåt (var visst lite annorlunda i vår förra lägenhet).
Visst känns det lite märklisch att helt plötsligt bo på ett annat ställe, o själv. Men mkt tv o dator på så ska det väl gå =) Men har det fantastiskt bra, så ska inte klaga.
Nu är det dags för skönhetssömn, så god natt!!
En hälsning om god sömn önskar the city living person!

2 kommentarer:

Julia sa...

Grattis till din fina postadress :) Det är nog ändå inte så många man känner som bor i stockholm på "riktigt" så att säga!

F sa...

ey!
din lilla stadsbo, asså. men jag är faktiskt också stadsbo nu, fast landskrona. men nästan lika fint! skicka över foton sen så ska jag fixa! jag saknar dig din bajskorv, kom hit snart.
/ditt ex