fredag 30 maj 2008

Vilken kväll!

Alltså, e jag lycklig eller lycklig för alla vänner jag har??
Ja, jag är väl lycklig.
Igår hade jag en grym kväll med vännerna mina.
På kvällskvisten sattes engångsgrillarna igång, o maten dukades fram. En annan körde med redig köttabit, medans andra nöjde sig med korv. Köttet fick sällskap av lite cous cous-sallad o Pepsi Max.
Typ 15 pers hade alltså hittat till vår innegård. Vi skapade ett långbord av två mindre varianter. Kvällen präglades av mat, filtar över axlarna o massa skrattande. Vissa drog sina halvbraiga skämt, medans skribenten här körde sina klockrena ;) Jes, vilken afton!
Som ett gott avslut strosade vi ner till grusfotbollsplanen bakom hörnet o slogs i brännboll. Poängen sket vi i, utan det hela gick helt enkelt ut på att bränna ute det andra laget. Vilket aldrig hände. Men får väl säga att vårt lag var mycket nära, (säger vi). Jes, var en helkul torsdagkväll! Gillar er alleman himla mycket!!

Filippalainen, min roomie, som ni troligen känner till litegrann, har satt upp en hel massa lappar på våra väggar. Typ i kylen, vid min säng, vid spegeln på toan, på garderoben, dörren... ja you name it. O det står massa sköna saker om mej. Eller vissa grejer vet jag inte vart hon har fått det ifrån typ: "Linda, du tror att du har större bröst, men du har bara större röst (än henne då)". Ja, det e ju bara bullshit. Men denne är nog mer sanningsenlig, eller det är den: "Linda, Pepsi Max är ju din favvisdricka. Du är en väldigt fin flicka." Så jag går runt här o läser o myser. Ska nog va inne heela dan hehe
Nämen, strax kommer min basgrupp hit, o jag o dem ska koka ihop det sista i vårt grupparbete. O när den e klar, ja då e det sommarlov. Typ på tisdag! Jäääää!!!
Ses!!

1 kommentar:

F sa...

yes! (blev plötsligt mållös och vet inte ens vad jag ska skriva... :P)