lördag 31 maj 2008

Typ snart sommarlov

1 dag
Det är antal skoldagar jag har kvar innan mitt sommarlov. Fy vale vad snart det är. Sen väntar lite receptionsjobb då jag tar hand om stadens turister. Men icke ska man överjobba. Utan lite sådär lagom. Lagom är bäst som vi svennar säger.
Jag har precis fått klart min logg för en bok som skulle mailas in till min högskolefröken, och även mailat in ett förslag på vad jag önskar skriva om under höstens C-uppsats. Bra gjort Linday!! Så egentligen kan man säga att resten av dagen kan gå i chillets tecken. Bara lite ledigt så där. Gutt!
Filippa packar här för fulla muggar. Hon verkar ha kommit in i ett gott gung. Under vår cous cous sallads-lunch precis, tala vi om hur konstigt egentligen det är att vi vart roomiesar. Eller egentligen inte konstigt, men att det e himla speciellt, för det är inte många man bor ihop med såhär i livet. Det är väl mest familjen man föddes i o sen männskan man vill dela sitt liv med. Men fyy va bra vi har haft det alltså. Jag kommer sakna min roomie sketamycket!! Det góa e att hon nu har lämnat över ansvaret att ta hand om mej till andra, o det känns tryggt! Jag litar på att Emanuel tar över mitt uppdrag nu i Skånelandet!
Under lunchen utropades det även här hur mycket jag kommer sakna denne lägenhet, den e så fiiin! (Filippa trodde jag mena henne) Vi har det så bra! Sjukt bra! Helt galet, men det e sant!

Om du undrar, så rocka jag loss till Kiss igår. Jes, jag kan deras låt....I was meant for loving you baby... jääää!! Såg inte dem riktigt på nära håll. Men hörde dem innanför Stadions väggar. Det va grejer det. Nästan att jag har blivit ett stolt fan. Men kiss-t-shirten e fortfarande hos försäljarna...ett tag till iallafall... ;)

Inga kommentarer: