tisdag 20 maj 2008

Jaha, vad händer i maine liv?!

Hur beskriva 1000 händelser här med några fjuttiga ord. Kan meddela er läsare att det inte e det lättaste för en skribent som mej. Men får väl börja med att gratulera Finland för segern. Segern i lördags kväll. Jag grattar det finländska folket från oss alla i Svea rike!

Hurra hurra hurra hurra hurraaaa!!

Måste säga att känslan över att se Lejonen ta hem spelet i lördagskväll var magnifik. Jag befann mej i Zinkensdamm (inte i Sickla) tillsammans med en sisådär 15 andra hockeyfans. Nu råkade det vara så att alleman ville se Sverige slå in puck efter puck (förutom min trogna roomie. Kändes som jag hade mutat henne rejält. Men inte gett henne ett öre), men vi vet ju nu i efterhand hur det sluta. Jag är iallafall glad över att vi finnar inte kör samma hejartaktik som svennar verkar göra. När det i tredje period stod 3-0 började folket babbla massa, uppmärksamheten låg inte längre vid tvn, utan fruktsalladen o samspråk med andra human beings verkade vara mer relevant. Att ge upp hoppet trots att det e massa minuters kvar o allt kan hända, e ju som att lämna sitt glåbula-lag åt sitt öde. Jag tror starkt på att hålla till vid lagets sida ändå fram till klockan tickar 20.00. Det har jag iallafall lärt mej i min finska uppväxt. Ja, det finns mycket att lära av Suomi-folket ;) Men i vilket fall lämnade jag Zinken med ett glatt hjärta. För segern var vår!

Helgdagarna har annars varit otroligt kuliga. Fredagskvällen hängde jag o ett gäng andra männskor i Tantolunden. Vi grillade upp lite pancakes som sändes vidare till ungdomsfolket i parken. Otroligt kul o se hur folket bara drog sig till oss (eller pannkakorna) o vi hade en himla kul kväll/natt. Jäää!! Like it!!

Lördan var en sjukt skön dag. Jag har det så himla bra alltså. Galet! Kan ju inte säga att jag var den piggaste när lördagsmorgonen nalkades. En annan hade blundat i några ynkliga timmar. Men nån gång där på dan bar det av till Hammarby Sjöstad o konstgräsplanen, för nu skulle det kickas boll! Måste säga att det va ett av de roligaste fotbollsstunderna ever. Jag va så himla laddad (vet inte hur), o bara älskade att spela loss med mina vänner. Detta trots att Wilnerson fick för sig att lägga sig raklång framför mej (han menar att han slängde sig efter bollen) o jag hamnade i backen. Kan ju säga att konstgräs bräns när man touchar det ovillkorligt med händer o knän. Bläääää!! Men vad gör man inte för laget?! Jo allt, o lite skrapsår, blod o dittan o dattan, e väl ingenting! ;)
Efter en falafel/kebab/pizza-lunch o some häng på Crossnet, drog jag o Filippa hem för att bli lite fräscha. För nu väntade Gröna Lund. Ooooo vad jag älskar det stället!! Vi va ett helt gäng som sprang för kung o fosterland för att komma innanför dörrarna innan kl 18. Man vill ju utnyttja sitt Gröna kort. Måste säga att det e lite status o äga ett sånt. Känns som man e VIP-gäst eller nåt. Röda mattan fattas ju. Men man kan ju låtsas.... ;)

Innna själva Sommarkrysset drog i gång, picnica vi lite, pratade med varann (tänka sig), åkte Katapulten (jahuuuu!!) o sånt. Riktigt najs!! Måste säga att det va en himla trevlig afton. Inte sista gången om jag får bestämma, o det får jag väl (om inte Idde kommer o förstör ;))



Här e vi!!


Jag o Simon entrade Katapulten. Skoj!!



Filippalainen, Annalainen o jag ja=)



Säger ni att jag e kort??
(nu kommer säkert Filippas gamla visa att jag plockar hennes fraser blablabla, men kan lätt säga att jag själv har haft en otroligt stark påverkan på henne, hon bara plockar alla goda råd jag ger henne....eller nåt;))
Helgen avslutades med en söndag, som du kanske anade.
En annan hängde på jobb mellan 07.00-16.00. Därefter mötte jag upp ett glatt gäng, ja vi säger väl att dem va det, vid Globen hehe Tanken var att jag skulle leda dessa vänner till ett käkställe. Men hade visst glömt bort att kolla öppettider o sånt. Men tillslut fick vi i oss Subway-mackan innan vi sedan drog in till Hovet. Stället var fullt av folk från alla hörn av vårt land, o till o med utländska männskor. Kl 19 gick "Passion"-eventet igång. Kvällen präglades av massa musik, predikan på engelska språket o lita bön. Va en himla skön kväll. Kändes som familjefest helt enkelt!
Kan inte annat än inte klaga över det senaste. Jag har myst o gillat läget!

1 kommentar:

F sa...

vilken uppdatering! och ja, du snor alltid mina fraser.
dessutom, 79 bilder på bilddagboken!?!?! är du gaaaaaaaaaaaalen!?
:P