torsdag 15 maj 2008

Hur agerar man när man träffar en kändis??

När vi (jag o min bättre hälft) entrade tunnelbanan igår mötte vi Tobbe. Ni vet han som dansade loss med Arja Saijonmaa en säsong o nu senast med Mat-Tina på Let´s dance. Han som har sköna grimaser när han lyssnar till juryns uttalanden... Ja, ni vet vem jag menar... Men i vilket fall, så åkte jag o Fillay en station med denna maan, dvs ungefär 2 minuter. Hur agerar man? Gör man nåt speciellt?? Det roliga e ju att man inte ska verka som man vet vem det där är. Fast man egentligen har full koll på personen i fråga, o helst skulle vilja ta fram autografblocket. Istället verkar man oberörd. På utsidan. På insidan däremot bubblar det av glädje o spänning.
Under hela vår långa färd pratade jag o Fillay mycket. Jag kom på att Tobbe var ju tvungen att sitta o lyssna. Han hade ju inget annat val. Så jag berätta för Filippa att mitt äpple, som jag höll på att tugga i mej, var ruttet inuti. Vi diskuterade hur till vida Pepsi Max o kladdkaksmuffins passade ihop. Mitt tycke är att det inte riktigt går ihop, däremot anser Filippa att det är en riktig hit. Sedan nämnde vi även att vi skulle av vid Östermalmstorg o sen vidare mot en biograf. (Vi ville verka som Ö-malm-brudar). Min tanke är att Tobbe nu vet så mycket som möjligt om oss, vilket alltid kan vara bra. Man vet ju inte vad det kan leda till. Ett hett tips till alla er där ute alltså. Dela med dej av dina tankar. Det ska jag iallafall fortsätta med. O min roomie.

1 kommentar:

F sa...

jag blir tårögd, du skriver så fint! hälsar din bättre hälft