måndag 5 maj 2008

Undrens tid är inte förbi...

Vet inte vad som har hänt... men jag kan få en sån himla lust att gå ut o jogga...
Kan säga att det inte har känts så de senaste åren. Men när jag ser joggande männskor vid Norr Mälarstrand, så är min tanke; "wau vilka folk. De drar ut o springer på skitfina platser. Jag vill oxå va sånn". Men det blir till en fin, mycket fin tanke, o inget mer...
Men i Metro läste jag här i veckan om olika anledningar till att börja springa, o sen va det uppstolpat med massa grejer man skulle tänka på, typ inte ta ut sig alltför mycket, skaffa bra skor o sånt. Men en grej som fastnade rejält om varför ta på sig joggingdojjorna:
"Ge dig ut på en tur själv och få tid att tänka. Frisk luft väcker sinnet och gör dig pigg, vacker natur ger dig inspiration och får dig att slappna av."
Så i torsdags satte jag på mej den snygga stassen, för nu skulle det ut o springas. Tog bussen till Hellasgården, som e typ naturreservat här i närheten. Första stegen var ju helt katastrof, eller galet jobbigt. Men sen kom jag in i nån sorts skön takt o tillslut njöt jag. Eller njöt kanske e fel ord. Men tänkte mkt på hur skönt det skulle va efteråt. O det var det.
Så nu tänkte jag strax ta mej ut igen. E faktiskt himla gött o komma ut i lite skog o mark o andas fresch air! Lovely!!

Inga kommentarer: