tisdag 29 april 2008

Taco de Lux special

Vi har väl fantasin för att vi ska kunna tänka nytt och kanske göra något vi aldrig gjort förut?
After school idag gick jag in på kära Konsum vid Slussen för att handla lite ditt o datt. Jag kände ett grymt sug efter något fett, salt, gott... Ja, något riktigt smarrigt helt enkelt. Jag kunde trycka i mej en stor pizza, en fet hamburgare eller en Marabou-chokladis. I mitt huvud bestämde jag mej ändå för tacos. Just dessa salta nachos skulle sitta fint.

På bussen (som varar i hela 7 min) var jag såå nära på att öppna nachospåsen o bara häva i mej. Orkade inte vänta hela dryga vägen hem. Men tålamodet, som Gud har gett mej (eller inte), hjälpte mej att hålla ut. Tillsammans med kassarna fulla av grönsaker, creme fraiche, maxer o gojs tog jag mej hem den nya vägen. Vi har nytänkande här, o går yttervägen numera (bra för dej o veta kanske, intressant!).
Du skulle bara veta som jag såg fram emot min taco de lux-tallrik. Dreglet rann almost, o jag såg mej själv njuta på balkongen.

Men, nu kommer menet. Ingen köttfärs fanns hemma. Till min stora förfäran var frysen tom på sånt, o istället hittade jag djupfrysta ärtor, Ben & Jerry-glass, hönökaka.... Hur gott är det med tacokrydda liksom??
Ooooooooooo!! Ett irritationsmoln sänkte sig över mej. Varför går allt emot mej? Just mej??Why God, why??

Men fattade att jag fortfarande kunde äta mina nachoschips. Dem fanns ju! Snabbt vände min förargelse o jag fann Findus-köttbullarna i frysen. Dem stektes upp, delades o lades upp som köttfärs på tallriken. O fyy va gott det va!!! Mumma!! En ny variant där ja.
Så middagen förvandlades till en glädjens stund. Hur bra som helst!

(det här låter som en Psalm ju. Klagan förvandlas till glädje. Ni kan kalla mej för den nya David om ni vill)

Inga kommentarer: