tisdag 8 april 2008

Min roomie

Gårdagseftermiddan/kvällen var inte den bästa, då jag va riktigt, riktigt trött. Fick ta mitt pick o pack o gå tidigare hem från skolan. Skippade även att gå på en tvinspelning med sköna Ola Lindholm, just för att krafterna tröt (heter det så i verbböjningen??) Annars är ju det det bästa att få stå framför kameralinsen (så ofta som man då hamnar där när man sitter i publiken ;) Jo, om man kämpar!)
Hela resten av måndan hängde jag i sängen alt soffan. Tanken va att jag skulle iväg o se hockey. Men jag pallade helt enkelt inte. Så här är det ofta efter en jobbhelg, eller en helg som vart rätt intensiv. Usch gillar det inte alls. Filippalainen stack iväg på träning med vår nyfunne (ny o ny, kanske inte nu längre) vän Jossan. O vet ni vad?? När hon kom hem hade hon vart iväg o köpt en påse med mina favvogodisar. Vilken hjälte! Så satt/låg o käka dem i soffan till hockeyn. Hur ljuvligt. Tänk o ha en roomie som vet vad som får en på bättre mående.
I söndags jobbade denna männskan, o när vi kom hem efter en tur till Passion-kyrkan. Så va vår lya välstädad. Helt fräsch! Ni skulle sett hur det såg ut innan. Inte en golvyta utan en dammtuss. Jes, det är min roomie min. Önskar att ni med hade en sån. För det har jag.

Jobbar fortfarande med att vila ut mej. Idag är det enbart skola på eftermiddan för mej. Bättre det än inget alls...

1 kommentar:

F sa...

oj, värsta inlägget om din roomie. hon måste gilla dig ;)