onsdag 9 april 2008

WC:n

Dagens tips:
När pappret hemma tar slut. Besök en allmän toalett. Varför inte på närmaste bibliotek.
Det har jag gjort idag.

Sen det där med att sätta rullen i hållaren (när papper finns, o du slipper bruka handen), ja det måste vara hemmets svåraste uppgift. Inte att det egentligen är så svårt. Men säkerligen den delen i hushållsarbetet som känns mest orelevant, oviktig. Speciellt när rullen är halvfull o det inte känns lönt att sätta den på sin egentliga plats. Den ska ju ändå snart bytas. Hur svårt kan det va??

"-Hur många män går det åt för att byta en rulle?"
"-Vet inte."
"- Inte jag heller. Det har väl aldrig hänt."

(förut skulle jag skrivit Filippa=män, men måste säga att hon har blivit bättre på det än jag. O då skulle jag ha ljugit. O sånt får man ju inte göra, det har mamma sagt.)

Inga kommentarer: