torsdag 24 april 2008

Brun, o brunare

Nu när jag i aftonens ljus kikar på mina händer, ser jag att dessa har olika nyanser. Den ena e lite brun medan den andre har en mörkare variant. Tidigare trodde jag att den ena handen var skitig. Men måste säga, att efter massa tvättande, så är det solen som har gjort sitt.
Idag har jag nämligen haft en riktigt skön utedag. Jes, vart ute sen lunch. Tack o lov har solen skinit från blå himmel o jag har bara tagit emot. Jag o mina klassisar har hängt i Rålambshovsparken med knytispicnic hela eftermiddan. Hur härligt är inte det så säg?? Att ha massa gott o äta. Grilla lite. Leka lite. Kubb-spela lite. Kela med hund lite. O sånt. Nu kan jag känna på mina läppar att solen även varit där. Men vad gör det. Jag älskar ju den!
Efter denna sköna eftermiddag, var det dags för glasstest. Säger bara: kul! Vi samlades på Valhallavägens glass-ställe o köpte in varsin kula. Sedan skulle det provsmakas. Min glass: Tiramisun, kom på sjätte plats, av sju. Hur kan det gå?? Vinnaren blev iallafall den danska äppelpajsglassen o det är precis vad den är. Nr 1!! Däremot inhandlade Filippa lakritsglass som smakade hostmedicin. Albin valde en sort som stack i halsen, o Beckis en med massa gojs i. Ja, hur ska detta sluta?? Arvids var iallafall något att hänga i julgranen. Champangesorbet, ja det luktar lyx o najs var det! Men allt detta är ju egentligen bara en fis i rymden, när det viktiga är att ha trevligt. Det viktiga är ju inte att vinna. Men däremot står det nu två vinster till Wilnerson och en till mej. Nästa testgång, ja, då blir det seger för mej. Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer: