tisdag 25 mars 2008

Var har jag vart??

Idag känns det som om jag inte levt på Tellus på hur länge som helst.... Samtidigt så vet jag ju att det är här jag har vart. Var annars??
Dagen började med att jag vandrade runt lite i LA, eller Landets krona. Min sista dag i Skåne för denna gång. Det var riktigt fint väder, o solen stekte på riktigt härligt. Jag tog en tur in på stadens bibliotek, för att återlämna lite studielitteratur (snyggt ord Linda!!). Mamma skulle ta hand om förseningsskulderna lite senare.... (Klapp, klapp =applåd som tack) Favorithaket i stan är vårt kära Videomix. Där man handlar det bästa, fräschaste godiset ever. Nu är det så att stället har bytt namn, o blivit döpt till "Hemmakväll". Första reaktionen är nog: töntigt. För att sedan återgå till att: ooo va mysigt! Så var det hos mej iallafall. Jo, men det som fått mej känna att jag vart nån annanstans än på vår planet var att stället, Hemmakväll alltså, blivit helt totalförändrat. Hela butikslokalen är världens snyggaste, o allt e så himla flashigt o snyggt. Jag kunde inte gå ut utan att köpa ngt. Jag va inte sugen på ngt. Men som tur är går Pepsi Max alltid ner ;) De måste ha lyckats om man bara måste köpa något, för att känna att butiksbesöket är fulländat!
Vidare strosade jag mot tågstationen för att hämta vår snygga röda bil. Mamsen o alla barn skulle skjutsa mej till flyget. På vägen dit spatserar jag förbi min mellanstadieskola. O se där, en stor, STOOOR byggnad har tillkommit. Enligt min roomie, ska den ha vart där huuuur länge som helst. Sanningshalten i det påståendet kan man ju undra över. Jag har då inte sett den.... (hoppas läsningen är intressant för dej, du min gode, trogne läsare hehe)
Top of the line är när jag på Sturup ska checka in med hjälp av mitt pekfinger. Det är allt som behövs för att jag ska få komma in på SAS-planet, som ska ta mej till hufvudstaden. Ja, vart är denna världen på väg när butikslokaler, nya lokaler o incheckningsgrejs förändras hur fort som helst?? Tell me!

Inga kommentarer: