torsdag 14 februari 2008

Ugglan låter -> ho hooo

Snacka om att jag blir salig av detta väder!
Just nu sitter jag med min gröt o ett glas vatten (!) o kikar ut genom fönstret. Denna morron är solen på väg upp för att visa sin sköna sida. Snart är det väl dags för fågelkvitter, om dem inte redan har börjat sjunga på sina trudelutter. Kan ju så här i förbifarten bara nämna, att vännen Cornelia o jag gick en fågelkurs på naturhistoriska muséet för några år sen, så visst har jag kunskap om vilken fågel som kvittrar... om det handlar om en skata eller uggla vill säga...
Nu ska jag äta klart, o sen plugga vidare i min mattebok. Idag handlar det om hur männskor med läs- och skrivsvårigheter klarar sig i matte. Ja, det du, det kan va intressant!

Önskar dej en skön vänskapsdag - ystävänpäivä - som vi finnar kallar det!!
Kanske såg matchen i söndags??

Inga kommentarer: