onsdag 13 februari 2008

Min kropp, del 3

haha okej, ska bespara er om info gällande min kropp, för idag e den nämligen i mkt bättre form =)
Denna onsdag har jag mer kännt mej som en hemmafru! När ögonen öppnades idag, tog jag hand om tvätten, som samlats i några sköna högar. Filppa hade redan gått ner med det till tvätten o jag tog över... Sen var det dags för dammsugning, toalettstädning o sånt smått o gott. Därefter öppnades kokboken, o Hönökakor bildades på vårt bakbord. För att inte behöva äta bröd hela dan, började potatis- och morotsskalningen, o laxen hittade sin plats i ugnen!
Nu är vi mätta o glada här hemma, o ska ut till den sköna solen. Idag e första dagen som Sir We Island, alias: Linda Sirviö, har suttit på balkongen o solat. Det e livet!!!
Trots hemmafru-känslan (som medför lite negativa vibbar), har dagen varit riktigt skön. Då man bara gör allt i lugn takt o har på skön musik i bakgrunden. O kan meddela att inget plugg har skett denna dag. Det kan man ju inte ta itu med än när man precis har varit sjuk....

1 kommentar:

F sa...

jag känner att vi måste ändra vibbarna från ordet: hemmafru. ganska skön betydelse, men som du säger... dåliga vibbar. vi får jobba på den! TACK för allt fint hemma idag :D /the happy roomie