fredag 15 februari 2008

Har du en sten i skon??

Sitter här i vår inglasade balkong med "Bra matematik för alla"-bok, massa postit-lappar, Mornington-penna, halvfullt Pepsi Max-glas o min HP-dator. Fönstrena är vidöppna, så att soltrålarna når ända fram... Just nu är det föreläsning i skolan, men efter att ha läst rubriken för dagens lektion, kände jag ett starkt kall att stanna hemma. Så då är det bara att följa det man känner är det rätta! =)

En stark anledning till att jag sitter tätt intill fönstret, är att jag ska ha full koll på vad som händer utanför. Förutom det intressanta byggarbetet, bussarna som går var 5e minut minst, den vackra kupolen, kallad Globen, i horisonten, Saltsjöbanan som ljuder allt som oftast... ja förutom allt det här spännande o samtidigt så vardagliga, så rör dig sig publika människor i vårt området. Du kan även kalla det kända människor.
Vi bor ju i Nacka, som e liiite finare o liiite bättre, sägs det. Vad det nu kan vara...?! Mjölken smakar rätt likt den i LA, o Sicklas HM skulle jag inte skryta över (dem har ju inte ens Divided). Men något annorlunda är det nog här...
Jag har nämligen mött på självaste.... ja självaste... (är du beredd att höra???) ...Herr Farah, eller du kanske bättre känner till honom som Fader Farah (Fader Fouras, som det korrekt stavas!!)
Sen inflyttningen till detta ställe har vi möts ett antal ggr och även språkats en gång. Han tog initiativ till en kort, mkt kort, diskussion Men ändå. (Ställde ovanstående rubrikfråga till mej.) Men för ca en månad sen kom tvivlet över mej, och jag började undra om det verkligen var självaste Farah som var vår granne, eller var det kanske bara en wanna-bee? Men till min (och säkert din) stora glädje är det nu bekräftat! Som du kanske vet köpte jag den Kungliga Damtidningen här om dan, och där posade Grannen i sin Nikemössa. Tanken är nu att jag mer ska vara frammåt när vi ses, o varför inte visa honom tidningen. Den får ALLTID plats i min väska!
Mitt mål i livet är ju att stå på den röda matten o i slutändan få gå på Nobelpartyt ;)
Om du önskar mer info om min tighta vän, kan du klicka på följande: http://sv.wikipedia.org/wiki/Stig_Ossian_Ericsson, mkt intressant, så trevlig läsning!

Jes, det var allt för denna gång. Hörs!

Inga kommentarer: