söndag 24 februari 2008

Är vitpepparn slut??


Igår hade det äntligen gått två veckor sedan lördan för två veckor sedan! Härligt! Anledningen till att det nu var så härligt, var att det åter var dags för fotboll in the Old Town. Vi fick återigen låtsas vara statsbon som kickar boll i sina hoods. Jäj!

Denna dagen såg ut att bli oerhört solig o härlig, iallafall när man befann sig innanför hemmets fönster, eller ute på balkongen. Så vi; jag o Fillay, klädde oss efter väder. När vi sedan strosade mot vår fotbollsplan märkte vi att vinden hade hittat till vår vackra hufvudstad. Men inget kunde stoppa oss. Det var en sak som var säker.

Dagens spelare bestod av 7 männskor: jag, Filippa, Albin, Lasse, Bäckis, Jossan o Pia. Under en match fick vi förstärkning av två något kortare lirare. Men icke mindre fintiga. Men visst är det bra att man utan större hänsyn ändå kan ta till kropp o så. Varför tänka på att någon annan är mindre än jag?? ;)

Iallafall så var det fightspel hela vägen. Alla matcher blev tyvärr inte vinster för min del. Vi gav killarna även en chans att spela mot oss women. O märkligt nog tog de hem spelet. Ja, så var det. Men en gång, är väl egentligen ingen gång. Vid två segrar kan man nog börja prata.... hehe

Efter gött lir, packade vi väskorna o drog hem till oss. Efter bussåkning, liiite promenerande till o från Willys lagades det kycklingwook i Sickla-kollektivet. Mat är gott måste jag säga!!

Om en maträtt inte skulle vara kryddad skulle den smaka rätt blaj. Ungerfär som att duscha utan vatten. Samtidigt kan jag genom erfarenhet säga att mat kan vara välpepprad. Fördelen blir ju att man slipper äta vitpeppar under resten av sitt liv. Men skönt att creme fraiche o nudlar gör det mesta neutralt. Tack Gud för att du uppfann dessa ingredienser!!

Kvällen präglades av gó samvaro, massa fruktsallad, vattnig glass, hahaha:n, schlager, lögner o sanningar... Ja, av en bra mix helt enkelt, som cocktailtomater o Pepsi Max (vilka bra liknelser jag får till idag. Go Linda, Go Linda!!)

Snart börjar Oskarsgalan....eller snart o snart... Vid halv två i natt. Men på något sätt är jag rätt säker på att jag ändå trivs bäst i sängen just då. Snusar säkerligen gott nu när jag inte heller har nån Pepsi Max i mig. E så stolt över mej själv!! Så låt bästa film få priser, o hoppas Oprah e riktigt snygg!!
O vitpepparn är förresten inte helt slut.




1 kommentar:

F sa...

yeah! som vi rockade i lördags. ser fram emot nästa gång, otroligt mycket!