måndag 25 februari 2008

Livet har sina vändningar

Visst är det kul när man inte riktigt vet vad som händer näst i livet??
I vilket fall kan jag meddela att jag preciiis beslutade mej för att besöka fädernas land. Avresa till Finlandia sker ikväll med Viking Line-båten. Därefter siktar jag mot Jyväskylä, som är den stad som mormor, morbröder, kussar o några till har situerat sig i.
Ska bli gött o höra finska lite här o var. En höjdare är att kliva in i Supermarket (läs med finsk brytning), typ som ICA Maxi här, o hitta massa sköna matgrejer o sen prata finska med kassörskan. Om det är nåt jag ser fram emot, så är det just det!!
Det är heller inte helt dumt att bli ompysslad av mormor. Rutinen är även den att hon flyttar ut från sin motorsäng, så att jag får äran att sova i den. Sängen lyder order genom en fjärris. Man får då perfekt lutning för tv-tittning, läsning osv.
Önskar er en skön tillvaro här i Sveriges rike, så säger jag på återseende på fredag!!
Heipparallaaa!

3 kommentarer:

F sa...

jag är stolt över att jag vet hur juväskylä uttalas. kanske dock inte hur det stavas...?
have fun!!

Anonym sa...

varför viker städerskor på hotell toalettpappret i form av en pil?
/Granne Sivert

Linda sa...

Pil är lite av en innegrej. Kör inte du det hemma grannen??