onsdag 27 februari 2008

Halvtidsrapport

Moi!
Ja, lite så får dem för sig att hälsa här i Suomi-Finland!
Ska ge en liten halvtidsrapport nu tänkte jag.
Befinner mej på morbrorns tryckeri, o hittade en dator, jää hehe Jag o mormor e idag på lite äventyr. Eftersom hon gillar bussåkande, så har vi farit runt i Jyväskylä o dess byar. Vi har precis besökt den andre morbrors konditori o bageri. Ja, visst e det gott o få fika massa, helt for free. Tog med oss lite kakor o dylikt, för att kunna fika där jag nu e. Mums!! Bageriet de har är relativt nytt. Så har precis fått en grundlig genomgång av alla maskiner o hur allt från munkar till tårtor görs. Vad sägs om en bunke där det får plats 100 kg deg. Inte illa pinkat!
Känns gött o va här i muminlandet. Igår va jag lite skraj för att folk inte skulle fatta vad jag sa. Så våga knappt prata. Men släktingarna har nu övertygat mej om att de förstår vad jag vill ha sagt. Bra det!!
Här i landet ska man förresten vinka till busschaffisen när man vill att den ska ta med en. Så ni vet, nästa gång ni e här!!
Nu ska jag dra vidare med tredje morbrorn =) Härligt att dem tar hand om en!!
Jo, måste ju nämna att basta loss med mormor igår. Efteråt sa hon att "Det va ju inte så länge du satt där inne." hahaha lätt för henne o säga. Hon besöker bastun minst 2 ggr i veckan, o då talar vi inte om svenska bastun, utan om värme. Men efter min korta (i hennes ögon) bastutur var jag iallafall helt utslagen o kände mej som en ny människa!!
Ta hand om er! Kram jag Linda


Hört i Oslo:
-Hur blev matchen?
- 0-0
- Och i halvtid??
hahahahahahahha
(tänkte passa min rubrik eller nåt heheh)

1 kommentar:

F sa...

härligt ju! och jag vet med all säkerhet att du inte bastar kort stund. fy sketan vad länge din mummi måste sitta! haha!
snart bär det av till skåneland för min del, men ska först besöka elin på gymmet nu. tjo! saknar dig!