söndag 10 februari 2008

Helt mör i min kropp...

Vaknar denna morron helt stel i kroppen, o en hunger utan dess like... Trots att klockan inte e speciellt mkt (hallåå det e ju söndag) så e det bara o kliva upp fr sängen o käka lite kesomackor toppade med skinka, o skölja ner det med Maxer. Oooo gott!!! Så här sitter jag... framför denna computer... Gött iallafall att mina fingrar fungerar, o lovar, kör inte pekfingervalsen... Dagens kroppskänsla är ett resultat av gårdagens bravader... Men ångrar inte en sekund vad lördagen innehöll. Man skulle nog bara varit klok nog o stretcha o sånt, men inte kom jag på det... Nästa gång får nog någon säga: "Linda, stretching, NU!" E väl van vid kommandon, efter diktaturen som råder i detta hem... ;)
Filippa, min kära roomie, hade bjudit in ett gäng vänner (via Facen förstås!) till o spela fotboll i Gamla Stan. Spelet skulle gå igång lördag, kl 14:00. Hemma hade vi värmt upp dagen innan, med lite kicking på innergården. Filippa som har några års fotbollsspelande på nacken, skulle nu lära mej några fler finter. Jag har ju då EN fint, överstegsfinten eller vad den heter. Men när spelet väl e igång, blir jag oftast så nervös, att jag typ aldrig får till det. Måste nog säga att jag använt finten i real play 0 ggr. Men den dagen e nog snart här när jag lurar mina motspelare, o alla bara vill vara i Linda Sirviös lag. Den dagen, den glädjen!!
Jes i vilket fall, så tog vi på oss rejält med kläder innan avfärd mot Slussen o dagens motion. Det blev lite många klädlager, men jag litade till 100% på Filippas råd... Kanske inte ska göra det nästa gång, för mitt i matchen orkade jag inte lyfta på benen pga alla kläder jag hade på mej. Underställ, vantar, nästan fotbollsstrumpor mm, you name it.
Måste säga att spelet va ruskigt spännande o himla jämt. O en kämparanda rådde. Ibland kände jag värsta agget mot alla andra när ett skott räknades som mål, när det egentligen inte va det (enligt min korrekta uppfattning). Men vilket spel!!! Turisterna hade sina rundvandringar i den gamla staden, o fick se en gratismatch, som de med spänning iakttog. En annan var totalt inne i spelet, men hörde det ryktas att applåder även tog vid vid mål. Ojojojoj!!
Ja, detta va det roligaste på länge!! (okej, okej, okej, vi har det Filippa rätt roligt hemma med) Nästa spel är om några veckor, o kan ju knappt vänta. Men tur att alla säger att tiden i dagens samhälle går så himla fort!!
Som en kär prick över i:et, intog vi en aning svettiga, middag på Makkedonkan. Samlade kring ett stort bord njöt vi av god mat o trevligt samspråk. Måste säga att mjölk till Big Macen satt helt rätt!!
Frid till denna söndag önskar jag eder!

2 kommentarer:

F sa...

JA, fy vad roligt det var! jag längtar... jag längtar även till gräset i kista, det ska bli naaajs! bra kickat igår Linda, jag tyckte nog jag såg dig göra överstegsfinten ett par gånger! ;)

Anonym sa...

Känner igen mig i stelheten. Stundtals har jag idag känt mig 30 år äldre än vanligt :-) Intressant, men ändå lite skön, upplevelse.
Ser fram emot dina finter på gräset i Kista...