måndag 4 februari 2008

En hemlis

Hur kommer det sig att alla hallåer på tv ler hela tiden????
Det var nog det första du frågade dej när dina ögon öppnades o såg måndagens ljus idag.
Jo, jag vet!!! I got the information!!

Gör så här:
Steg 1. Sträck ut tungan i din mun, så den blir raklång.
Steg 2. Ta in tungan igen, så att den nu blir en aningen böjd, och stoppa upp den i gommen.
Steg 3. Nu ska din tungspets röra din gom.

Tataaaaa!! Nu e det klart!! Kan vara, mycket möjligt, att du får böja upp dina mungipor, för att det ska se ut som ett smile. Men annars e det bara att hålla tungan i gommen. En aningen svårt kan det vara att prata samtidigt, men det är en övningssak.

Jag brukar detta sätt ofta, o har nedan ett exempel:


OBS! Den till vänster, om det skulle va oklart :P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Okej!! Jag tror jag behöver öva på det där.. Fast. Mitt mål är ju att se hård ut..
//Alb

Anonym sa...

Aj, aj... Av det här fotot att döma skulle jag behöva gå en kurs. Inser just att det kommer ta en stund att lära sig prata med tungan uppe i gommen...
/L