onsdag 2 januari 2008

Just ja, det e ju nytt år...

Nyårskvällen va av sin egna lilla art... Jag befann mej i Sveriges tredje största stad (respekt!), och på 4e våningen i ett hus nära Mc Donalds (vet ni vart jag e?) Middagen, eller supén som det så fint kan heta, bestod av olika delikatesser. Tanken var att vi skulle äta vid 21, men vad gör det om det blir 23.30 istället?! Kanske bara att man e desto mer sugen på MAAT! =)
Vi intog då det snyggt dukade bordet, bad en bön, o tog för oss. Måste säga att baconinbakad dadel á la grill, e fruktansvärt gott. En blandning av sött o salt e inte o leka med. Sjunger man inte det till o med i "Stockholm i mitt hjärta..... EN BLANDNING AV SÖTT O SALT". hehe Det gör man, o Berghagen har så rätt så!!
Innan denna stund då vi skulle stoppa maten i munnen, så ringde mor min. Jag svarade som man ska, men va även mkt, MYCKET toanödig. Samtidigt som jag visste att vi skulle ju äta innan tolvslaget. Så jag tog telefonen med mej in på dasset (måste få påpeka att jag inte brukar göra så här, okej?!?!)

När mamma o jag pratats o jag kände mej nöjd o glad på många fronter hehe Så av nån sjuk anledning åkte, flög, hoppa, you name it, min telefon från min hand rakt ner i vattenhålet i denna toastol. Detta till min förskräckelse!! Jag stoppade snabbt som bara den handen i för att få tag i min silvriga lur o rädda den från döden. Synd att jag inte e så snabb på o spola bara! Räddade den, gjorde jag iallafall. Halleluulija!!!!
Till min glädje funkade telefonen, när kusinen min testringde... Jag som skulle få massa viktiga sms så här på nyårsafton, inbillade jag mej iallafall. Men men, en halv minut gick.... o telefonen blev svart (inte utvändigt, men invändigt, på skärm o så) o den bara gav upp helt o hållet. Var väl för full av vatten o annat... Så 12-slaget var lite av en sorg, samtidigt som jag vet att jag ska tänka på alla i afrika som inte ens äger en telefon, ja jag vet, men tänk själv, inte så himla lätt... Men vid 12 gick Linda runt o kramade alla. Året kunde ju inte börja sämre men kanske kan sluta bättre :P
Så nyårslöftet blir att inte prata i telefon på toaletten...eller iallafall att inte tappa den i stolen....
Annars va kvällen mkt skön o kul. I uppdrag av värdinnan fick vi berätta vilken episod som vart bra, skoj under föregående år o vad som väntar 2008. Skratten ekade innanför väggarna kan jag lova!!
Så gott fortsatt år till er med tycker jag!

Jag har förresten fattat youtube nu, o "Careless whisper" år igång konstant. Den e ju för bra. Lyssna bara in saxsolot. Härligt att datorn inte heller tröttnat på den än, för det har inte jag!!

Inga kommentarer: