tisdag 1 januari 2008

Idolernas idol!!


PIPPI
Jag satte mej vid pianot hemma hos David, Coté o Ella. O en notbok låg på instrumentet..... När Ella såg vad som va i görning, intog hon direkt plats vid min vänstra sida, för nu var det DAGS!! Jaa, nu va det dags att ta fram det uppslaget i boken, där Pippi, Annika, Tommy o Villa Villekulla syns till höger o själva Pippi-låten till vänster!
Kan säga att när Linda börja leta efter accord o noter bland se svarta o vita tangenterna framför mej o sångtexten i huvet, så va det fart på min släktning!!
Vi körde värsta gunget, sjöng för full hals (än så länge sjunger jag mest...) o Ella har hittat Pippi på sina byxor. Så hon höll stadigt om Pippi i benet o vi sjöng liksom tillsammans eller till henne. Denna sångstund kunde ha hållit på i all evighet om man frågat lilldamen. Men tack Gud att man blir hungrig ibland o måste ta en paus hehe
Denna sång (Här kommer Pippi Långstrump) finns även lyckligt på skiva. Så när en annan tryckte play, ja, då va det dans minsann. Vilket ös!!
Ella & jag vill tacka Astrid Lindgren för hennes uppfinning, vad hade vi gjort utan PIPPI??

Inga kommentarer: