måndag 10 december 2007

Sockholm i mitt hjärta!

Jag trivs så bra i denna stad!!
Idag, efter en skön kväll med vännen Cornelia, traska jag igenom stan, o måste säga att det e OTROLIGT vackert! Min önskan har alltid varit att få va i stan när något special händer. Typ få gratta kungen på födelsedan på Slottet, eller Viktoria på namnsdan. Ni vet när man ser det på tv, men just då hänger man själv i Skåne.

Ni skulle veta hur nästan tårarna rinner när jag kollar "Allsång på Skansen" i LA (Landskrona), o ser Stockholmsbilder. Bilderna som visas mellan låtarna eller före o efter sändningen. Men nu, NU, ikväll, så va jag i stan när det va Nobeldag, även kallad mammas födelsedag (Grattis!!)

Statshuset är för övrigt världens finaste byggnad, o i tornet är det tänkt att min vigsel ska äga rum (bara så ni vet ;)) Eller min o min, vi ska väl va två. Jo, men iallafall, idag så va jag i stan när massa kändisar rör sig här o kungafamiljen e in action. Var inte inne i själva statshusbyggnaden, men det va riktigt vackert o bara titta på, o tänka hur det va där inne. Vem vet, kanske jag får en inbjudan nån gång där allt står med guldskrift (hört att det e så).
Som sagt, gillar verkligen min hemstad. Det e ljuvligt o få bo här!!

PS Om ni har en biobiljett över, så kolla "Hairspray". Det e verkligen en good-feeling-film, som gör att du vill vicka på höfterna!

PS nr2 Jo, roomien Filippalainen (vi säger så på finska...) skrev en jättefin grej idag på crossnet. Läs på www.crossnet.se o reportaget Filippa dag 1. Massa cred till mej blev det där =D Jäää!!

Sleep tight vänner!!

Inga kommentarer: