söndag 9 december 2007

Tacksam männska!

Kan man vara en mer tacksam männska?!
Idag skulle jag posta ett kort till en mkt viktig männska. Närmaste postlådan för postning en söndag var vid Slussen. Kollade in http://www.sl.se/, för att se nästa buss/tåg dit. Den skulle gå inom några minuter. Så tog på mej jackan o skorna, visa-kortet på fickan o telefonen i handen, o sprang ner till Saltsjöbanan som tog mej till Slussen. Färden tar ca 7 min, så det e inte mkt man hinner greja med där inte.
Eftersom det e en skön afton, så tog jag en kvällsprommis i Gamla Stan. Gick de små gränderna, kikade på julmarknaden, kollade in skyltfönstrena o fortsatte min färd Drottninggatan upp o så småningom var jag vid Kungsan o den härliga isbanan.
Tänk att ta en promenad i stan bara så där!! Vid Slussen klaffa jag precis med S-banan (som Filippa kallar den, alltså Saltsjöbanan) o va strax hemma igen.
På Konsum inhandla jag vitlöksbaguetter, keso o Pepsi Max, vilket kommer bli mitt kvällsmål. Oooo så gott!!
Jag e så fruktansvärt tacksam! Tänk att bo så nära stan att man bara kan åka in, utan några större planer. Tänk att ha en skön säng att lägga sig i precis när man känner för det. I kylen har jag mat som jag kan ta av när hungern sätter in (eller bara suget). Vänner har jag som bryr sig om mig, o som jag bara kan hänga o skratta loss med. Gymmet i närheten gör att jag får lös massa endorfiner, o ger glädje i livet. Gud som ständigt o jämt går vid min sida o ger mej mening i mitt liv. Familjen o släkten som vet att Linda hon e i Stockholm, men är när som helst välkommen hem på besök. Jag älskar alla mina vänner, familjen min o släkten.
Det e helt sjukt hur bra jag har det! Tack Gud för allt som du har gett mej!!

1 kommentar:

F sa...

haha yäää. inpact on you: the s-bana! tjoo!
det är skönt att vara tacksam minsann. jag är tacksam för dig. tack och godnatt, ses på fredag =D