onsdag 12 december 2007

Det doftar!!

När man hittar ett jästpaket i kylen, o känner att den måste ju användas innan bäst-före-datumet infinner sig, för att inte se den hamna bland tomma mjölkförpackningar o annat skräp i sopkorgen, så är det bara att börja baka (ojoj vilken lång mening, säkert inte heller ens rätt formulerad, nominalsatser hitan o ditan, men vad gör det, jag e ju inte svensklärare förrän om ett år...) Resultatet är då att det doftar nybakat hos mej!! Hönökaka står på bordet o lite vatten har jag värmt upp för thé. Mmmm snart e det dags o se vad brödet går för!! Välkommen NU om du har vägarna förbi!!
En annan har suttit fastklistrad framför Bonde söker fru... Vad e det som gör att man sitter o ler när bonden väljer den Rätta/e? Iallafall så har jag gjort det ikväll. Högt ska man väl kanske inte säga att man följer serien... Fy o skam! Men visst e det mysigt o se folk som e så där kära. Säkert att jag drömmer mej bort när jag får hålla the man i handen o han bara tycker jag e bäst. Jaa, den dagen, den Glädjen!! :D
Jag o Filippa har förresten haft en djup, mkt djup diskussion om hur man håller handen. E det med hela handen, eller är det så där fingrar i mellan. Hon säger att det förstnämnda e ute.... Ja, jag försöker förespråka det första, men den som lever får se! Hehehe eller jag lär väl utforska detta ämne en dag! Kan återkomma om detta viktiga så småningom. Håll ut!! ;)

Nu ska jag ha kvällsfika innan det e dags för skönhetssömn!!
Ciaooo!!

Inga kommentarer: