lördag 1 december 2007

Glömt köpa chokladkalendern, usch!

Nu är den här!!! Jo, när jag tog några steg in i vår lägenhet, efter en dags hotellarbete, fann jag den hos oss; julen! Filippa hade kört riktigt hårt under dagen, först fixat o diskat efter gårdagens partaj, o sen satt upp adventsljustastake, adventsstake (ni vet, den ena e den elektiska varianten, o den andre med ljus som man tänder söndag efter söndag...), änglar, tomtar, ljus... O direkt va det sådär ljuvligt, mysigt i huset! Det saknades bara glögg o pepparkakor. Fyy va jag e sugen på det idag. Men ska nog ta ett sup imorn istället. Mmmmm!
Leffe, Filippa-fadern, har skickat över lite julmusik till oss, men just nu hörs "Jag vill leva la dolce vita..." men det går väl lika bra det ;) Men måste säga att "White christmas" med George Michael toppar! Tack Leffeboy!!

Igår hade vi en mixkväll hemma, dit alla de olika könen var välkomna. Fint va?!
Lite tacofood, Idoltittande, sällskapsspela, prat med varann o med Gud, o ett skrattutrop då o då. Riktigt nice afton!! Samtalsämnen: Lindas rösthöjd, vad står i en kontaktannons, andra ord för bajsa, Idol-Andreas danssteg... Ja, mkt givande helt enkelt!!! ;) Dessa männskor kände jag inte för ett tag sen, men visst e det kul o lära känna nytt folk!! Like it!!!
Nu börjar Babben, måste se, trots att jag inte e med denna gång.... =) Kram!
Jo, ska köpa den där chokladkalendern imorn. Då får jag äta två godisbitar på en gång!! :D

Inga kommentarer: