söndag 2 december 2007

Dagens bästa!



Efter jobb idag tog jag o Filippa en julmarknadstur på stan. Det va stämning med alla uppsatta lampor, våffeldoft, den livslevande tomten o skridskobanan på Kungsan. Den ska det åkas på nån närliggande dag tycker jag.
Kulturella som vi är, var vi även inne på Nobelmuseet, ojojoj! Jag hade fått tag i två stockholmskort, med fritt inträde på muséer, så lite mer bildade ville vi bli. Inne i muséet-lokalerna lärde vi oss att kameran uppfanns år 1839. Nu kan vi alla det, brau!!
Efter ett tag slog hungern till. Jag o Filippa tog oss en funderare på vad vi var sugna på, o kom båda fram till att det va kesomackor. Så vi beslöt oss för att traska Hamngatan upp, förbi NK:s skyltfönster (som just nu är fyllda med massa julgrejer), o ta t-banan hem, för att där äta den godaste av alla fikan!
Jag va så trött så jag höll på att dö. Men vi promenera raskt till centralen för att komma till hem, ljuva hem. Gäspning kom efter gäspning, o Filippa fånga till o med en på bild. Måste säga att gäspningarna kom från djupet av mitt hjärta. Det bästa va nog när vi vid plattan mötte en väktare som bad mig hålla tyst genom att utropa: sschhh, när jag gäspa hahaha Ska dem lägga sig i allt?! ;)
Iallafall nu e vi hemma, o har haft världens mysigaste adventsfika. Jag säger bara; tänd ett ljus, o låt det brinna! (släck bara det innan du lägger dej)

1 kommentar:

Jenny sa...

ahaha jag släckte ljuset innan jag gick o la mig :)