fredag 30 november 2007

Bakom ryggen

Godafton Sverige!
Jag, Filippa, Anni o Mia tog under gårdagens eftermiddag bussen från Slussen till SVT!
Direkt på plats hade vi ögonen öppna för OM vi skulle träffa nån kändis. Ni vet känslan man får när man träffar på nån man tror man känner, men så e det nån fr TV, som troligtvis inte känner en själv lika bra... =) Jupp redan vid entréen dök Markoolio upp, o snabb som denna skribenten e så tog jag ett kort "endast" på Filippa & Anni, o Markoolio råka komma med i bakgrunden hehe Innan vi skulle få komma in i själva studion där Babben & co spelas, så va det kissepaus o
lite smalltalk. Kom på att man ska ju ha på sig färggranna kläder vid tvinspelningar, för o synas, men en annan körde med brunt, blått o brunt. Ajajajaj vilken miss!!
När portarna öppnades trängde vi oss smidigt nästan längst fram i kön (tur att Gud gav oss armbågar!) o följde publikuppvärmaren Arne, eller vad han nu hette. Han va verkligen fulladdad med massa skämt o grejer, så vi satt o flabba mestadelen när inspelningarna pausade.
Kvällens gäster va Markoolio (tänk att vi redan hade träffat honom!! Mia skröt visserligen om att hon träffat finnen innan på Värmdö Coop, men vi vanliga döda, ja, för oss va det första gången, eller andra...), Maud o Mikael nåt (fr Parlamentet. Som Mia btw hade träffat under dan i Nacka Forum. Märkligt att hon ska ha sett dem innan mej hehe)
Under kvällens gång va det massa klappande ska jag säga. Mina medvänner hade ont i käkarna (av allt leende då), en annan e väl så van vid sånt :P haha
Jo, måste ju säga att vi fick skitbra placering. På nedersta raden precis bakom komikerna, o mitt emot Babben o hennes fenomenala gäster. Förstår ni nu exakt var vi e?! Bra! Programmet sänds den 15:e dec, så det e bara trycka igång tv:n då :D Jag kanske inte syns heeela tiden, för sitter bakom Mårtens (en av skämtarna) rygg, men då o då kommer jag fram, när jag vrider på mej o så ;)
Som sagt Markoolio är ju en finsk männska, o när Babben ställde lite frågor till honom, så blev dem lite Finlandsinspirerande. De kom in på finskt käk, o programledaren by her self kände till en maträtt som e fisk inbakad i bröd, men Mr Finnish man kom inte ihåg vad det hette. Så dem döpte det till "limpfisk". Jag satt ju inne med svaret!!! =) Så efter inspelningen ropa jag:
"Marko (riktigt högt o med finsk korrekt betoning förstås), det heter kalakukko, kalakukko." Han hörde, fatta att så var det ju o visa tummen upp. Härligt att man kan va till hjälp här o där!! Blir väl uppringd av honom här i dagarna!!
Jes, en nice afton det!! Ses i rutan!
Kram jag Linda

1 kommentar:

F sa...

du är en liten ego-finne du asså. hahahaha. tur att jag ändå var med och kan ta ner dig på jorden ibland. förresten, vad mysigt du gjort det här hemma. BRA JOBBAT, Linda Rebecka Kukka-Maaria Sirviö.
Vi ses! (nu) /din roomie