söndag 10 april 2011

Hon e så smart

Sitter och läser en artikel om Mia Skäringer. Så fascinerande och gött att höra att hon e så ruskigt ärlig! Har du läst?
Det är nog därför jag gillar henne så, att hon vågar snacka med de rätta orden. Även i Solsidan är hon min favvo.
Hon tar upp att vi aldrig är riktigt närvarande längre. Även hemma sitter vi med datorer, iPhonenar eller iPadar. O jag bara kom på mej själv, att när jag sitter och pratar med någon så tänker jag samtidigt på min tele. Tänk om nån skrivit nåt viktigt på fäjsan? Nån kanske kommenterat min blogg? Dags o uppdatera status osv. osv. Snacka om multitasking. Men samtidigt har jag noll fokus o stressad inom mej. Mia menade att hennes föräldrar hade massa tid för henne o hennes brorsa. Dem hade väl inte fäjsan, men inte heller nån karriär där dem hela tiden behövde tänka på sin image. Jag tänkte att så vill jag också ha det. Den dagen, när mina kids finns vill jag va där. Alltså va där på riktigt. Kanske egentligen skulle satsa på det redan nu. Men det är inte så himla lätt.
Nu ska vi strax grilla kyckling och korv, samt äta tabbouli och hummus. Love it!
Kom hit om du har vägarna förbi!

Inga kommentarer: