torsdag 17 mars 2011

RASTLÖS

Ooousch vad jag är RASTLÖS nu. Usch ja. Jag bara vill göra nåt. Varför i allvärlden heter det rastlös? Rast? Lös? Att jag inte har rast? Jag har ju rast hela tiden. Allt the time (översättning till mina internationella läsare). Koko ajan.
Igår var det som om o gå i himmelen när jag kryckgick runt på Landskronas gator. Eller runt gick jag väl inte. Mer rakt tills jag hitta en parkbänk o körde högläge. Men asså har aldrig i livet gillat o kolla i fönster, gå på kullerstenar o känna luft som igår. Tjooo va coolt. Har nog som sagt suttit inne för länge.
Däremot kan jag ta några steg utan kryckor. Hipp hurräy! Detta kommer alltså få ett slut nångång. Sakta men säkert går det framåt.
Ellabella, brorsdottern min, är på besök här nu. Vi har precis haft lite fruktstund o jag har läst min nyinköpta tidning Yourlife. Intressant intervju med Nathalie Schuterman.
Okej, jag e crazy rastlös. Detta inte-göra-nånting-vettigt-o-variationsrikt börjar gå mej riktigt på nerverna. Hjäääääälp!!! Vad ska jag göra??

1 kommentar:

nomad sa...

Hej tjejen, förstår din frustration!! Har varit hemma med sjuka barn, sjuk mig själv och sjukt barn igen... det ÄR jobbigt att känna att man sitter fast.. och jag har ändå två ben jag kan förflytta mig med...
Kram på dig!!