torsdag 10 mars 2011

Dreaming on

Ett drömscenario vore ju o bo i Vasastan o jobba i Gamla Stan. Tänk o strosa hemifrån till sitt jobb i Old Town. Ta en kaffe på vägen o låta solen stråla i ansiktet (tom bli solbränd på vägen). Skippa tunnelbana o skit. Tänk. tänk. tänk.
Ja, så gjorde visst "Blondinbella" i morse, enligt dagens blogginlägg. Schjukt inspirerande. Sen vad jag ska jobba med i Gamla Stan är en annan femma. Kanske stå i SevenEleven. Eller inte ;) Men tänk tanken o kunna strosa till jobbet, o göra det i stan. Ja jag faller handlöst för sånt. Aboooo.
Just nu e jag annars så sugen på pannkakstårta. Med blåbär. Jag undrar bara vem som ska göra den till mej?! Jag har sagt till Ella att jag är väldigt sugen, men hon verkar inte ha fattat hinten ÄN. Annars sitter jag just nu tryggt i soffan, vid den öppna spisen. Ändå rätt mysigt när det öser ner där ute.

Brorsan David va här igår. Jag frågade artigt om han läst min blogg. Eller artigt snackar man väl aldrig med sina syskon. Man behöver ju inte fjäska direkt. Men han mena på att jag uppdaterar en gång i halvåret typ. Så han lagt ner min blogg. O jag bara VA?!? Nu e det ju så att så är det inte längre. Nu pratar vi uppdatering hur ofta som helst. Säg inget annat David.
Ses när som :D Kram!

Inga kommentarer: