måndag 21 december 2009

Juleglad

Jag e så himla tacksam.
Tacksam över så himla många saker.
Just nu brer jag ut mej som in i på ett sveriges-järnvägståg. Hur mkt jag än vill kan jag inte nå grannens knäskål. Snacka om nivå. Detta e första klass!
Precis i dagarna har jag klarat av en flytt. Eller jag o jag, utan jag o lite vänner. O nu e det klart, o jag e Spångabo. Har just nu den där spännande-känslan i kroppen då man bor på ngt ställe som man inte riktigt känner till. Jag måste luska in, eller kolla in, biblioteket, lära mej tågtider, o vet inte säkert hur jag tar mej hem. Tur att man äger en mobiltelefon.
Idag e jag ledig. O den dagen är betald. Hur fint e inte det så säg?
Om några timmar entrar jag päronens hem. Mamma har säkert (kan nu hoppas att hon läser detta så det e gjort ;)) fyllt kylen med keso, Pepsi Max o ngt annat gott. Oh jes!
Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska klaga på?! Kanske att jag lämnar hufvudstan, som jag ändå diggar rejält. Som tur e köpte jag en pocket i pocketshopen som just handlar om staden Stockholm. Hurra!
LA nästa!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad blev det nu for bok om Stockholm? Nagon man kan fa lana sedan kanske? Ar det ocksa 29 grader varmt kl 21 i Skane??
Fniss

Linda sa...

hahahaha det e minst 29 grader (minus ;)) Asså e inte lite avis. MEN imorn ska vi hålla till i en stuga vid havet. Havet precis som du hehe Boken hette Hallonbäcken. Inte läst den än, men om den e fin måste du ju bara läsa den =) Ciaoo Thailand.

nomad sa...

Gillar att åka tåg också... är sugen på lite äventyr.. men ingenstans dit man kommer med tåg är tillräckkligt varmt just nu.. Fast å andra sidan är Sthlm rätt mysigt nu med ett vitt täcke över sig!
Ha det bäst i skåneland!! Måste ses snart!! Måste spana in varandras nya lyor, har ju ocksåp flyttat!

kram!!