onsdag 18 november 2009

Avis

Vissa dagar rastvaktar jag på jobbet. Andra dagar springer jag över till den kända gula kiosken. Jag trodde det va en tvättstuga. Men alla känner visst till att den säljer frukostgrejer, snus, godis osv. Ja, det säger mina sjuåringar i allafall. Så jag har hittat lösgodis o iskall Pepsi Max på detta ställe. Like it!
Men när jag rastvaktar, strosar jag runt på skolgården o kollar så kidsen håller sig i skinnet. Ibland händer det, o ibland inte. För mej e det asviktigt att finnas tillgänglig, o försöker påminna mej själv om att se barnen o försöka se det som händer så där lite bakom ryggen. Ni vet sånna grejer som fula gilringar, att nån e heelt ensam o sånt. Minns ju själv hur det va när man va liten o lärarna rastvaktade genom att dricka kaffe o snacka med sina kollegor. Noll chans att dem såg det som hände på riktigt. Nu låter det som jag idag e en fullkomlig en. Kanske inte riktigt, men typ ;) haha okej ett skämt. Rast e nog ett av de jobbigaste ställen o va på om man inte e skitpoppis. Eller toaletten. Korridoren. Omklädningrsummet. Ja, massa ställen.
Men som rastvakt är jag nog mest avis på dem som spelar fussball. I min klass har jag sköna fotbollskillar. Det e deras passion om man säger så. Jag brukar skryta om att jag med spelar boll då o då. Men inte riktigt lika ofta som dessa grabs. Men ska nog försöka komma med i ett lag. När jag rastvaktar ;)

3 kommentarer:

Lea sa...

Du är bara för bra!mamma

Anonym sa...

du får hoppa in på plan och visa vad du går för ju :D puss fillay

Anonym sa...

Bra där Linda! Jag är stolt över dig. Du gör ett förträffligt jobb. Precis som jag har lärt dig.
/The one and only Mentor