tisdag 31 mars 2009

Att ha eller icke ha, det e frågan.

I alla år, ja, ska vi säga i 28 sådana, har jag hört att jag har förstört maten med ketchup, Felix ketchup. Däremot har jag sett det som så att jag har förhöjt smaken med just denna varan. Att folk inte kan förstå det? Jag har blivit kallad för barnunge (okej kanske inte just det ordet, men åt det hållet) och blivit förolämpad på olika vis. Men hur ska jag kunna motstå detta goda tillbehör? När man har fastnat för något gott, är det ju dumt att släppa det. Heter det inte att vi ska njuta av livet o av allt dess goda? Att jag sen har haft det till kokt ägg, kyckling o ris, spelar väl ingen roll?
Men nu, NU ska jag tala om en sak. Idag, den 31 mars (som mao även är min brorsas födelsedag), har jag ätit makaroner med köttbullar utan den röda röran. Förstår att du inte tror mej. Men jag ljuger inte. Sakna typ inte ens kladdet.
Ja, ville bara ta o berätta detta. Känner mej faktiskt lite vuxen o lite så där coolt att ändra sina vanor. Det e kanske det som e vuxet. Eller nåt =)

Idag fyller som sagt broder David år. Hurra! Asså det är ju så galet kul med födelsedag. Det må jag säga. Önskar att han får en fantastiskt trevlig dag. Själv bor jag inte jättenära. Så kan icke överräcka en gåva personligen. Istället blev det ett kort per post, lite sms, facebookinlägg, och ska nog även snart ta en sång via telen. Jää!!

Grattis my brother!!

Han ser typ ut så, btw. (männskan till vänster ;))

Igår hörde jag från min handläggare att c-uppsatsen ska vara klar om 6 veckor. 6 veckor. Jag trodde i mitt egna sinne att jag hade sjukt mkt tid kvar. Men icke!! Vet inte nu hur detta ska gå. En väninna till mej sa att jag nu skulle se detta som mitt jobb, dvs ha arbetstider. Så det ska jag ha. Just nu skriver jag detta på min arbetstid, vilket inte är bra. Så ska inom några sekunder avsluta detta, så jag kan återgå till mitt arbete. För fyyy vad jag önskar att jag hinner får klart min uppsats. Jag ska göra allt jag kan!

Ses!!

2 kommentarer:

filippa sa...

det kommer gå såååå bra! :D för mig, din ex-roomie, får du faktiskt alltid ha ketchup. så det så. :D

nomad sa...

Men Linda, se det så här, att du kan katta dig lycklig som är så ung i sinnet så att du kan njuta av nåt så barnsligt som ketchup ;)

Gratta brorsan rån mig!

kram tjejen!