tisdag 13 januari 2009

Vilken grej!!

För cirkus en vecka sedan skaffade jag mej en ny dator... en som låter mycket mindre, är lättare att bära, o som jag kan kolla Vänner på.
Grejen e bara den att mitt mobila internet inte funkar på den, för att den har programmet Vista, istället för XP (ja ni vet sånt program man har, fråga inte mer om dess funktioner o sånt....)
Så har inte kunnat använda detta så användbara o sociala internetet o det har gått mej på nerverna, lungt sagt!!
Har däremot vart en del i Trosa hos några vänner, o de har det här "wireless"-systemet, så har kunnat interneta. Men nu när jag kom hem tänkte jag att måste ta tag i kittet o ringa tele2 osv. Det har jag heeela tiden skjutit på. Fattar nada om datoriska saker o sen hålla på o förklara sånt till ngt kundcenter där man talar med nån grabb som vet precis vad han talar om.... Jaja, men iallafall, så tog jag upp det i dag med Herren, alltså i min bön. Jag sa; Gud, hjälp mej med mitt nät. Det funkar ju inte!!
O nu satte jag i sladdgrejset o tänkte att kollar upp felmeddelandet så jag kan säga korrekta saker till Tele2s tjänstemän. Men ack, vad händer här?! Jo, min snygga, gråa, HP-dator bara tog emot det mobila internetsystemet, o här sitter jag med ett väl fungerande nät. Amen to that people. Skitkul tycker jag!

3 kommentarer:

Julia sa...

Underbart!

F sa...

SWEET!

Anonym sa...

Fantastiskt! Äntligen är Linda back in cyberspace! Välkommen hem igen! : )