torsdag 22 januari 2009

Friends

Jes, e helt fast i VÄNNER! Filippa skickade med mej de fyra första säsongerna när jag sist va hemma. Har ju en ny dator med perfekt dvdfunktion....
Men vänner är även något speciellt när man e helt sjuukt sjuk.
Igår morse vakna jag av att jag hade 40 graders feber. Händer liksom inte mej speciellt ofta. Vet inte när jag senast hade febern över mej.... Känslan av att ha massa mer värme i kroppen va lugnt sagt obehalig. Blev yr när jag gick, orkade först inte lyfta huvudet från huvudkudden osv.
Under gårdagen hittade Hanna o Linda till mej. De lagade mat, diskade, fixade efterrätt o hängde hos mej. Sedan kom Jossan över på en visit. Min fd roomie hade alltså skickat ett sändebud, eftersom Filippa själv hänger lite längre bort. Så Jossan kom hit på beställning. I hennes kasse som övergavs till mej låg: apelsiner (vitaminer), näsdukar, stor Pepsi Max, halstabletter, SE & HÖR och gräddglass för halsen.
Ja, det e så härligt att folk ställer upp i vått o torrt.
O alla mess sen då, när vänner hört av sig hur det mås. Danke schöön!!

Trots att måendet inte e helt fulländat, bär det strax av till fjällen = Vemdalen. Ska bli härligt o va massa med vänner, o sen förhoppningsvis orka åka lite skidor också. För frisk, det e jag snart!! =)

1 kommentar:

F sa...

jag älskar vänner :D :D :D och dig!