söndag 9 november 2008

Vilken måltid!

Kockade precis ihop lite fattiga riddare, och hur gott var inte det på en skala??
Känns som dessa brödbitar verkligen är en del av ens barndom, då mamma stekte upp lite bröd och det doftade kanel hemma.
Kom hem från jobbet för nån timma sen, och började sedan tänka på mat. Ja, man gör ju det ibland. Speciellt när magen börjar kurra, och man upplever att det är dags o svälja någonting. Jag tog tag i saken och ringde mamma: Hur gör man dessa fattiga riddare? eller rättare sägt: Äiti, miten tehään niitä vanhoja ritareita?
Nu är de uppätna, och känner starkt att det inte ska ta länge tills jag gör dessa nästa gång. Det var så sjuukt gott, o så enkelt!!

4 kommentarer:

F sa...

oooh, smarre! tror jag ätit det typ... en gång :P

Julia sa...

och jag tror aldrig jag har ätit det, så nu vet du vad du ska bjuda mig på :)

Anonym sa...

Ååh, det är verklign så sjukt gott! Enkelt oxå. :)

Jenny sa...

uuu I love poor riddare!

och yes, har sett pepparkaks degen!!!!! och jag har redan köpt massa pepparkakor hem. äter och äter.