fredag 5 september 2008

150 riksdaler

Just för den summan fick jag mitt hår fräscht o snyggt idag.
På Drottninggatan 81 sitter hårstudenter, eller frisörstudenter kanske det heter, eller frisörstuderande, jaja men iallafall, där e de in action, och gör sköna klippningar. Bara det att få håret tvättat (for once ;)), lite huvudmassage och klippning, gör att man känner sig som en prinsessa. Jag blir ju ompysslad. Grejen e den att även bli nöjd med sin klippning är ju inte fel. Det är ju inte varje dag (läs: gång) det sker.
Blev först himla irriterad över att behöva babbla väder med klipparen. Jag var så galet trött att ville egentligen bara sitta där likgiltig och bara stirra mej i spegeln.
Men så kom den där frågan vad jag gör annars... Ja frågan kom efter en stunds tystnad, o då var det bara att berätta sin livshistoria, intresse, jobb, plugg blablablabla
Men tillslut blev det en trevlig stund trots allt. Är ju verkligen inte den som har svårt för att prata (har jag förstått), men just idag har det varit en off-dag. Kroppen är seeg o trött (körde värsta spinningpasset igår. Instruktören va inte o leka med), e känslolös (känns det iallafall) o ont i halsen har jag. Men varje dag kan man ju inte va på topp.
Samtidigt har jag bestämt mej för att denna dag ska va en Linda-dag, då jag får göra det som faller mej in. Så denna fredagkväll har jag tänt ljus i mitt hem, ordnat thé med honung och satt upp MASSA foton på väggarna.
Så har haft en grymt skön kväll här hemma. Precis vad jag behövde. Tur att man har vänner som påminner en om att lyssna på kroppen o göra bra val o sånt. Danke Filippa! =)

1 kommentar:

F sa...

kaxmaja!!!
jag är glad att du var hemma. jag var ju också det. puss i ljumsken