söndag 13 juli 2008

Strejkar från buss

Nähe. Jorå. Så att.
Idag har jag tagit mej fram på egen kraft. E så stark! Kanske kommer som en överraskning för dej (eller troligen inte ;)).
Satte mej på cykelryggen imorse för att ta mej till jobbet, o fram kom jag. Stannade till vid Nybrokajens SevenEleven för att få i mej en iskall Pepsi Max (okej, den va inte helt iskall... Det blir den nästan bara i Alphyddevägens frys), o cyklade sen vidare uppför Nybrogatan, förbi kronprinsessan Viktorias favoritfik o fram till hotellgaraget, där jag parkerade min snygga silvriga Cresent.
Vad man känner sig hurtig o som världens bästa när man gjort en sånn här grej: cyklat till jobbet.
Man har alltså skitit i bussen o t-banan, o märker hur man anser att alla kollektivåkare är riktiga latmännskor. Om alla ändå kunde va som jag ;) haha okej lägg ner Linda...

Efter jobb tog jag mej ut till Lilla Essingen, där ett gäng vänner hade samlats. Ön i sig hade jag aldrig tidigare varit på. Vilken plats! Där ska jag lätt strosa lite mera nästa gång. För övrigt bor det 4200 männskor på Lilla Essingen. Är helt enkelt Sveriges mest tätbefolkaste ö. Så du vet!
Så hängde ett tag hemma hos Marie o hennes roomie o åt riktigt god fruktsallad. Jordgubben gör sitt.
Som den statsbomännska jag är, tog jag sen cykeln över Västerbron, Hornsgatan fram till Slussen o sedan mot Danvikstull o hem till Sickla. Jes, riktigt gött o behöver väl inte mer poängtera att känner mej riktigt sportig o hurtig. Du kan kalla mej The sporty-One!
God natt på dej!!

(va detta ett skrytinlägg eller vad?!? heheh)

1 kommentar:

F sa...

toooo much skryt ja :P
men skönt att cykeln är hel ju! haha